למה האדם הקדמון צייר על הקירות? לא ידע שאימא לא מרשה לו?

האדם הקדמון חי הרבה לפני שהתחילו לכתוב את תולדותיו.
תקופת האדם הקדמון נקראת גם התקופה הפרה-היסטורית והיא מתחלקת ל3 תקופות
תקופת האבן
תקופת הברונזה
תקופת הברזל
תקופת האבן החלה לפני בערך 2.5 מיליון שנה, אלו היו סוף סוף יצורים שדומים לקופים אבל עם מוח גדול יותר ,הם השתמשו בכלי אבן והתחילו ללכת זקוף.
תקופת הברונזה הביאה לפני 1.5 מיליון שמנה אדם זקוף-נקרא הוֹמוֹ אֶרֶקְטוּס
אחד מתוך המינים של האדם החושב היה הָאָדָם הַנֵּאַנְדֶּרְטָלִי
האדם הקדמון "שלנו" חי לפני 200.000 שנה והתגורר בדרום צרפת וצפון ספרד- זה היה אדם קדמון ממוצא גרמני
היה להם נוח לגור כאן,אקלים נוח יחסית, צוקי סלע גיר שאפשרו מחסה, והמון עשב לעדרים

לפני 35.000 שנה הגיעו לכאן אנשים חדשים, הוֹמוֹ סַפְּיֶינְס , האדם החושב את השלדים שלהם מצאו ליד מחצבה ישנה שנקראת "קרו מניון" ולכן הם נקראים על שמה.
הקרו מניון הביאו טכנולוגיה , היו להם חניתות לציד וחיצים משוננים . הם תפרו בגדים לעצמם(היו להם מחטים) הם גם יצרו כלי נגינה כמו חלילים.
הם גם התקשטו בתכשיטים עשויים צדפים ושן.
הם חרטו על לוחות אבן ציורים של בעלי חיים ושל המשפחה, ואם אבא יסתכל טוב בציורים הוא יוכל לראות שכבר אז האדם הקדמון פנטז על פמלה אנדרסון לפחות במימדים של הציור,רק שאז הפסלונים והציורים הנשיים שימשו לטקסים של פוריות ולא בשביל כיף.
אנשים אלו עסקו קצת באסטרונומיה ואת הממצאים רשמו כמו כל חוקר טוב במחשב של העבודה (לא, אני צוחקת, הם רשמו אותם על לוחות עצם).בהתחלה כשמצאו את הלוחות עם הסימנים ,חורים קטנים מסודרים בכל מיני קבוצות חשבו החוקרים שאלו רשימות של "מה צדנו השנה" אבל לאחרונה ברור כי מדובר בחקר מערכת השמיים מעין לוח שנה מאד מוקדם.

הציורים של אנשי קרו מניון מאד צבעוניים, אבל הם לא המציאו את הצבעים ,אלו היו קיימים מאות אלפי שנה לפניהם.
חשוב לספר כי האדם הקדמון(היותר קדמון, הניאדרטאלי) היה קובר את המתים מרוחים בצבע אוכרה.
הצבע (חום אדום) שימש עד לפני 100 שנה לחיטוי, למשיחת מתים ועוד מטרות.
גם הקרו מניון השתמש הרבה בחומר האוכרה, ויכול להיות שכך בכלל התחיל עם הציורים היפים.
מה היה עושה אדון קרו מניון בקיץ? צד ,רועה את הצאן, חי בחוץ
ובחורף? היה נכנס למערה עם האישה הילדים,הצאן, והיה מעבד את העורות של הציד מהקיץ , לעיבוד העורות השתמשו באוכרה. הוא גם מרח עליו ועל המשפחה את האוכרה שיהיה למניעה של פגעי קור כמו קרם הגנה לשמש שאנחנו שמים כשיוצאים לים ולבריכה.
היו לו גושי צבע אוכרה מחודדים ממש כמו עפרונות ענקיים, ואולי אחרי שגמר את העבודה שיעמם לו והוא החליט לצייר על הקירות ?
אבל את הציורים מצאו רק במערות מאד חשוכות או מערות פנימיות ואילו את כלי הבית מצאו בחדרים החצוניים או כוכי סלע. אפשר להבין למה מר קרו מניון ומשפחתו לא רצו להכנס לעומק המערות למחיה אלא העדיפו את החלקים החצוניים ומוארים יותר.
מצאו גם מנורות שמן ליד הציורים במערות החשוכות וכנראה שמר קרו מניון הלך במיוחד למערות נידחות או לעומק המערה המשפחתית כדי לצייר.
עם הזמן אנשי הקרו מניון השתכללו בציורים. היו להם כ30 צבעים שונים עשויים מחומרים (טבעיים) שונים. המכחולים היו עשויים שיער של בעלי חיים.
היו אמנים מומחים, שהיו מסוגלים לצייר ציור קיר שלם בכמה שעות, יש סגנון ואפשר לדעת כיום איזה ציור מערה שייך לאיזה צייר .
כל אחד צייר בגודל אחר, בשיטה אחרת אבל כולם ציירו את החיות סביבם-יכול להיות שהאדם הקדמון האמין כי החיות הם "ראש השבט" שלו. הבהמות והחיות בכל מקרה היו אמורות להגן עליו ועל משפחתו במערה. זה לא היה רק ציור לשם אמנות,אלא גם לצרכי פולחן שונים.