טיסת קונקשיין - onnection

כמה זמן להקציב לקונקשיין?

שאלת השאלות. חברות התעופה לא אמורות להנפיק כרטיסי טיסה לקונקשיינים לא ריאליים. לכל שדה תעופה יש הגדרות משלו של זמן מינימום לקונקשיין, מרחק ההליכה משער היציאה מהמטוס אל שער העלייה לטיסת ההמשך (אותו טרמינל, החלפה?) וכמובן שכדאי להביא בחשבון גם עיכובים בהמראה.

ככל ששדה התעופה גדול ומורכב יותר עדיף לקחת קונקשיין ארוך יותר. חברת תעופה המציעה לכם קונקשיין של שעה ופחות, כדאי לברר היטב מראש מולם את ההתחייבות למילוי הקונקשיין הקצר. יש פה סיכון ממשי להפסיד את טיסת ההמשך.

לעיתים כאשר מדובר על קונקשיין קצר ,חברת התעופה מציבה דיילת קרקע שמחכה לנוסעים בירידה מהמטוס ומעבירה אותם בהליך מזורז (ריצה קלה) אל נקודת ההמראה השנייה. אם מוצאים את עצמכם בטיסה שהתעכבה, רצוי מאד לעדכן את הדיילים בטיסה כדי שלפחות יאפשרו לכם ירידה ראשונה מהמטוס וריצה פרועה להמשך הטיסה.

חברת התעופה אחראית להובלה של התייר מנקודת המוצא אל היעד הסופי, כאשר הטיסה אינה ישירה אלא עם נקודת ביניים בה מחליפים מטוס, ולעיתים קרובות גם חברת תעופה.

לכל טיסה יש מספר הזמנה מה שנקרא PNR- הקפידו לקבל את פרטיו כאשר פרטי הטיסה הראשונית וטיסת ההמשך מופיעים עליו.

לרוב חברות התעופה יש "בסיס" (Hub) לשם הם מנווטים את מרבית טיסות ההמשך, טיסה של חברת סוויס אייר- תהיה עם נקודת מעבר בציריך, ושל Turkish Airlines עם נקודת מעבר באיסטנבול.

בנקודת המוצא בצ'ק אין (בשבילנו נתב"ג) מקבלים את כרטיסי העלייה למטוס ל2 הטיסות שלו. לעיתים צריך ל"חדש" את המקטע השני ביעד הביניים במיוחד כאשר הקונקשיין ממושך.

חשוב לדעת-חברת התעופה מחויבת בפיצוי הנוסע רק אם הPNR  אחד לשתי הטיסות ולכן בקשו את שני הכרטיסים כבר בצ'ק אין הראשוני (חס וחלילה אם יהיו בעיות בהמשך)

את המזוודות שולחים בנקודת המוצא עד היעד הסופי ,למשל אם טסים לניו יורק- יהיה כתוב JFK 

מתחת לכך  ZRH Via  לדוגמה אם טסים דרך ציריך. אם יש יותר מנקודת מעבר אחת כול הנקודות מצוינות על המדבקה.

למה בכלל לטוס בטיסת קונקשיין?

  1. כי לא פעם מחיר הטיסה בקונקשיין יותר זול ואפילו משמעותית מטיסה ישירה.
  2. כי לא פעם היעד הסופי אינו מחובר בטיסה ישירה לנקודת המוצא, ומרחקי הנהיגה גדולים.
  3. כאשר מדובר בטיסה ארוכה, טרנס אטלנטית ואין סבלנות או יכולת לעמוד בכך.

מה הוא קונקשיין טוב/רע?

קונקשיין קצר- הוא המועדף על ידי רבים, רוצים כמה שיותר מהיר להגיע ליעד ולא להימרח שעות מיותרות בשדות תעופה, אבל זהירות עם קונקשיינים קצרים מדי ושדות תעופה גדולים מאד.

 קונקשיין ארוך ביום-לא נורא. יוצאים לכמה שעות לעיר הסמוכה, לראות משהו לאכול משהו, בתנאי שלא צריך ויזת כניסה, ושאתם מודעים ללוח הזמנים ומתי צריך להיות בחזרה לטיסת ההמשך (רמז: לא בשעת ההמראה עצמה)

קונקשיין ארוך בלילה

פחות נחמד, לבלות לילה על ספסל בשדה התעופה ,במיוחד שחלק משמעותי משירותי שדות התעופה סגורים בלילה, בCDG בפריז אפילו כיבו את מרבית האורות.

אם יודעים שיש קונקשיין ארוך בלילה- לשקול לינת לילה במלון שדה התעופה (וכן, יש לכך עלות לא קטנה)

ואם פספסנו את הקונקשיין?

מאד רצוי מראש לוודא מול חברת התעופה כי יש טיסות המשך נוספות באותו יום ליעד הסופי. אם נחתתם בפריז וצריכים להגיע לבורדו- יש סיכוי טוב שיש טיסות המשך נוספות של אייר פרנס, אבל אם היעד הסופי הוא יותר נידח, או שעת ערב מאוחרת- הסיכוי שתהיה טיסה חלופית, קלוש יותר. נתונים אלו אפשר לברר מראש לפני הזמנת הטיסה דרך לוח טיסות יוצאות של שדה התעופה של המעבר.

אבל… לא תמיד החיים מסתדרים ככה. לדוגמה פספסתם את הקונקשיין שלא באחריותכם, או למשל עיכוב ארוך בהמראה של הטיסה הראשונית. האחריות של חברת התעופה להטיס אתכם אל היעד בטיסה הפנויה הראשונה אליו. חברות תעופה מעדיפות להטיס אתכם בחברה שלהם ולא לנייד אתכם לחברה אחרת- אבל זכותכם להתעקש.

במידה והעצירה שלכם היא מעל 24 שעות, מדובר כבר ה-Stopover, או חניית ביניים.

מה זה self connection?

רכישה של שני כרטיסי טיסה, חברות שונות או אותה חברה אבל שני כרטיסים שונים. אם מתעוררת בעיה ועיכוב של הטיסה הראשונה והפסדתם את הטיסה השנייה- חברת התעופה ממש לא מחויבת כלפיכם ואתם צריכים לרכוש כרטיס טיסה נוסף

למרות שצירוף טיסות יכול להיות זול וכלכלי מאד, חשוב מאד להיזהר, גם במשך הזמן של שהיה בנקודת הביניים (כאן שעתיים נחשב מודל זמן גבולי מאד) וגם מהן האופציות להמשך הטיסות במקרה של תקלה.

עוד תשובות בנושא

https://refundor.com/news/what-are-your-rights-for-self-transfer-flights

yonit@yonitour.co.il כל הזכויות שמורות ליונית